söndag 11 oktober 2009

Söndag

Vaknade av regn, men det gick ganska snart över, det har ändå inte regnat alls denna vecka. Pratade med Emil via Skype en stund, sen sov jag lite till.
Micke kom hem från skolan, han tar TEFEL-kursen som är förberedande om man vill jobba som lärare, i helgen så har hans klass varit på ett barnhem här i CM och övat det de hittills lärt sig. Vi åkte, tillsammans med Chris och Newnew och kollade in lite nya boendealternativ då kontraktet för huset vi bor i nu går ut den 24 oktober. Det finns mycket att välja på när det gäller boende så det ska nog inte vara några problem, pojkarna är dock lite petiga!

Efter det åkte vi till the Sunday Market, åt indiskt och som tam, yum.

På tisdag åker jag till Laos, jag ser väldigt mycket fram emot det. Ska ta med en god bok till båtturen som tar två dagar. Som thailändsk medborgare får jag 15 dagar i Laos utan visum, så jag sparar 1500 baht där!

Längtar tills familjen kommer, jättemycket! Det var längesen vi firade nyår tillsammans hos mormor.Vårt hus

Våran veranda
Vid Wat Umong

Kärlek (plus småplock)

S

1 kommentar: