torsdag 8 oktober 2009

Laos?

De senaste dagarna har jag läst i min LP, gudieboken, och kollat in Laos. Jag har inte varit där och härifrån Chiang Mai så är det ganska nära. Jag har valt ut en rutt så man tar bussen till en buss till en stad vid Mekongfloden, därifrån tar man en s.k slow boat utmed floden, man stannar en natt i en stad och dagen efter åker man vidare och är framme i Luang Prabang den kvällen. Folk har skilda meningar om huruvida turen utmed floden är vacker eller ej, vi får se!

Jag drömde i natt att pappa hade packat min ryggsäck inför min resa till Laos. Men jag fick packa om den för han hade packat en stor låda med en tung luftmadrass, en picknickkorg, en röd låda som jag har hemma med massa krimskrams, en RESVÄSKA och annat jag inte behövde. PACKA LÄTT liksom.

Annars så har jag anmält mig till en kurs på CMU, Chiang Mai University, i thai förstås. Den börjar inte fören i november så därför åker jag en sväng innan.Cresa och Chris, middag för Nicole på Riverside
Sammanbiten SabaNicole
världens godaste fiskP' Ann och Saba

Jag har inte alltid hjälm...

Igår fick jag en timmes thaimassage och en timmes oljemassage av en kompis som heter Aum, hon är jättedukig och jag kände mig väldigt avslappnad efteråt. Tror att mina knutar i ryggen är borta nu, Emma!

PEACE OUT PEEPS!

Sabina

2 kommentarer:

  1. Ta inte med för lite grejor till Laos bara

    SvaraRadera
  2. Haha nej men jag lämnar nog picknickkorg och dylikt hemma!

    SvaraRadera