tisdag 27 oktober 2009

Hemma igen

Kom tillbaka till Chiang Mai i lördags tror jag. Det kändes skönt! Jag tyckte om Laos mycket men det var skönt att komma tillbaka till ett lite mer välfungerande land, med bättre vägar, större bussar, 7Eleven och annat. Insåg inte att jag hade saknat Chiang Mai och att sitta bak på Mickes moppe och snurra runt.

Flyttade till ett eget rum då kontraktet på huset gick ut häromdagen. Det ligger i samma område, fortfarande nära universitetet, Micke och Chris som jag bodde med i huset flyttade till ett annat lite finare ställe med pool, lika bra att jag inte bor där för jag skulle bli för brun helt enkelt! Här där jag bor, bor det bara thailändska studenter och the landlady pratar ingen engelska, det är väldigt spännande och bra för min språkutveckling.

Nästa måndag börjar jag min kurs på universitetet, ser fram emot det och hoppas att jag pallar med eftersom det var tiotusen år sedan jag gick i skolan. Köpte nya skor häromdagen och två svarta skoluniformskjolar och några blusar, det är dress code här på universitetet, thailändarna själva har ju skoluniform men jag tror inte det är så hårt för den kursen jag ska gå, jag tycker mest det är kul att klä mig efter tillfälle och kommer förmodligen vara mest uppklädd av alla. Lika bra att göra det ordentligt, right?

Funderar även på att ta en kurs i thaimassage, skulle väldigt gärna lära mig med men jag kommer gå i skolan från 9-12 och alla de kurser jag har hittat börjar samma tid på morgonen, jag har dock två vänner här som båda är utbildade massörer så jag kanske kan fråga dem. Försöker också leta efter Non Governmental Organizations eller något som jag skulle kunna volontärarbeta för, någon som har något tips?

Längtar mycket till 13 december eller är det 14? Då kommer mor&far, Sofia och Homan, Linnea, Bella och Isak. Längtar kanske ändå lite mer till den 23 december då min kärlek Emil kommer. I cant wait!

<3

2 kommentarer:

  1. Hurrahurra för Skabbina den fina! I svensk tideräkning är det här ditt namns dag och vi jublar i kör ifrån Uppsala. Lovisa och Sam vars namn har andra dagar saknar Sabina hur mycket som helst och vill att hon aldrig kommer hem så dom kan komma dit och slumra i solen.

    SvaraRadera
  2. Amäh ååååh! Nu fick ni mig att sakna ner MASSOR och längta till Uppsala dessutom! Kom hit och förgyll min tillvaro!

    SvaraRadera