fredag 2 oktober 2009

09.10.02

Vill börja med att gratulera min vackra mamma på hennes 50-årsdag! (Svensk tid är det fortfarande den 1 oktober)
Idag åkte jag och Micke upp till templet som ligger på Doi Suthep, det var en vacker färd men moppe känns lite halvfarligt. Jag har oftast hjälm. Får nog göra som Emma sa - köpa en rosa hjälm så att jag alltid vill ha den på mig! Jag tycker inte om att åka moppe egentligen, jag tycker det är ganska läskigt, men jag har haft bra stunder på Monster-moppen här, då har jag mått som bäst, när jag sitter där och åker på Chiang Mais mörka gator. Konstigt det där. Tempelområdet var fint, på vägen stannade vi även vid ett vattenfall.
Not the Niagara Falls

Hej, det blåser

och så klättrar vi

Under construction

Chiang Mai from up above

Gick även och hämtade min väl behövda bettskena idag, var där igår så det gick fort och kostade endast 2000 baht! Good deal. Plus gratis undersökning. Klippte mig på vägen hem på ett ställe där det jobbade tre lady boys. Häromkvällen var vi på the Student market, där kunde man göra hårextensions för 350 baht och ta bort moles in the face för 50 baht, I wouldnt wanna do that för de priserna! En annan dag var jag och fick en timmas thaimassage, det kostade 100 baht. Och det gjorde så fruktansvärt ont! Min smärttröskel är ganska låg men jisses! Jag trodde jag skulle skrika rakt ut ibland, men damen som masserade mig fnissade mest åt mina grimaser. Har fortfarande ont ryggen, haha. Gudars.

Ikväll åt vi middag tillsammans, som vi ofta gör och det är väldigt trevligt. Sedan åkte vi tre på moppen till the Night Bazaar, vi är inte lika små som alla thai som får plats många på en moppe men det gick bra! Saknade Anna när jag traskade runt på marknaden, som hålls varje kväll som många andra marknader, försökte pruta på thai, det gick bra!

Annars händer det inte jättemycket, jag måste ta tag i mig själv snart, förslagsvis imorgon för jag tycker inte riktigt om att inte göra något. Leta kurser och jobb ligger högt upp på listan.
HEJDÅ

4 kommentarer:

  1. åh carlsson, jag är så avundsjuk! jag vill också gå på marknad och äta massor mat och titta på tempel och prata thai:)
    istället går jag till skolan, äter ickethaimat och tittar på tänder och pratar svenska. hur kul är det?

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Låter som om du har det nice i thailandet. Börja med det där modellandet nu så kan du bjuda ner mig och Inez sen när du är rik :) Hoppas allt e braaa? Puss från oss!//Frithiof

    SvaraRadera
  3. Har de god glass i thialand?

    SvaraRadera
  4. Haha varför undrar du om glassen, Brain? De har Swensen och sånna ställen, utöver det har de gelato lite här och där på marknaderna och så har de Walls eller vad det heter, GB liksom. Är glass det enda du tänker på?
    Och ja, ska get going med modellandet snarast så att ni kan komma hiiit!
    Miss ya'll!

    SvaraRadera