fredag 16 oktober 2009

Amazed

Sitter nu i Luang Prabang, otroligt vacker stad i en annu mer otrolig omgivning. Batfarden pa Mekongfloden tog tva dagar och var delvis underbar, delvis jobbig. Forsta dagen hamnade jag langst bak i maskinrummet, otroligt varmt och loud, andra dagen tog de tva batar sa jag kunde verkligen njuta av landskapen vi flot igenom. Kan verkigen rekommendera den resan for er som ar sugna pa Laos.

Har traffat en tjej fran USA som heter Jamaica och en tjej fran Danmark som heter Lisa, de ar valdigt trevliga och glada, vi delar nu rum och kanske aker vidare till Vang Vieng tillsammans.

Kom hit igar eftermiddag, at en kanelbulle pa The Scandinavian Bakery, strosade runt pa the Night Market och tog sen en mojito med Jamaica och en kille fran Chile som heter Ceasar. Vid midnatt sa maste man var hemma har i Laos, men det ar inte sa hart for falangs, men alla restauranger osv stanger vid 23.30. Vi hamnade senare pa ett 17-arskalas som nagra laotiska ungdomar holl pa gatan.
Idag har jag hyrt en cykel, cyklat runt staden vilket man gor valdigt fort, kollar in tempel och andra mycket vackra byggnader, tog mig en svang pa landsbygden, sa otroligt vackert! Folket liknar Thailandare i deras satt och gastvanlighet, det funkar aven att prata thai har.
Imorgon ska jag eventuellt aka till ett vattenfall so ligegr 32 km harifran, det ska vara valdigt vackert.

Jag tycker mycket om Laos an sa lange, det ar sa vackert att jag manga ganger tappar hakan!

2 kommentarer:

  1. Å det låter underbart gumman! Blir så sugen! Längtar så mkt till Thailand. Homan har fått ett jättebra jobb nu, så han kan följa med! Saknar dig!

    SvaraRadera
  2. hejsan sötnos:) det låter helt underbart..lägg upp flera bilder:) vill se:) kul att höra att du mår bra..vi tänker på dig..love /Linda

    SvaraRadera