onsdag 25 november 2009

Aerobics med Tina

Chiang Mai University har ett område, Uniserv, med några spår där man kan springa, spelplaner och utrymme för Tai Chi och så en byggnad där de varje kväll har aerobics för 15 baht per pass, på söndagar har de hiphop-dans.
Jag tror dit min amerikanska klasskompis Tina idag för lite träning, eftersom jag behöver gå ner i vikt om jag vill ha modellkontraktet från agenturen jag var och besökte i Bangkok. Jag tänkte först att det åtminstone var bra att både jag och Tina har asiatiska utseenden och svart hår, så att vi inte stack ut så mycket, men när vi satte igång så insåg jag att jag stack ut en del ändå. Sällan har jag skrattat åt mig själv så mycket! Sällan har jag bara studsat upp och ner så mycket, men jag rörde på mig och svettas så det tog nog lite ändå!

Bara två dagar kvar i skolan nu, men jag ska anmäla mig till den andra kursen också, har bestämt att jag inte ska lämna Chiang Mai riktigt än, så det blir tre veckor mer thaistudier och sedan åker jag ner lagom tills att Emil kommer till Bangkok. Ynka 28 dagar kvar!

Igår kväll var vi ute och åt moo gra taa med klassen eftersom vi snart slutar, det är en stooor stor buffé där de har massa mat och efterrätter och även s.k hotpot-grillning. Detta är en gammal bild, min kamera är fortf. trasig tyvärr!


I helgen åker jag på lite utflykt med Micke till Mae Hong Son, det ska bli trevligt att se mig omkring lite mer.

Annars så har det blivit fruktansvärt kallt här i norra Thailand! har haft på mig lager med kläder både på natten och dagen och har gåshud jämt och ständigt, idag var det 27 grader, lite varmare än dagarna innan då det varit kanske 22 grader.

Ska ner till CMU, Chiang Mai University, nu för ikväll så har det en stor walking street (typ marknad) inne på universitetsområdet, massa mat (som jag inte ska äta) och annat jippo.

Förlåt för ett ganska osammanhängande inläggggg!

S

1 kommentar: