torsdag 24 september 2009

Night in BKK

Sitter just nu i varm BKK-natt, vars officiella namn ar Krung Thep Mahanakon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Popp Noppharat Ratchatahni Burirom Udomratchaniwet Amon Phiman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsunakum Prasit. Flanger runt har med min van Micke som jag ska aka till Chiang Mai med pa fredag och bo tillsammans med honom och nagra till och forhoppningsvis fa jobb som eng. larare.

Har hunnit med att aka en tur till yai, mormor, ute pa landet. Det ar verkligen Thailand for mig, gronska, stora grona barg i fjarran, somna till ljudet av syrsor och ata nudlar hos moster Pa Tae. Dar far jag frid. Finns inte nagot att gora forutom att slapna av, jag blir stressad men det ar nyttigt. Jag tvingas anvanda den thai jag har for endast en kusin till mig pratar engelska, det ar valdigt nyttigt och jag gillar utmaningen. Har dock dragit pa mig ogoninflammation, tah daeng... Gor inte ont men ser helt galet ut. Ska snart slanga upp bilder pa det och en del annat.

Ikvall har vi varit pa en valdigt up scale klubb dar en van till oss jobbar, de hade grand opening just ikvall sa det var mkt folk men blev inte sa langvarit for oss. Imorgon ska vi till Wat Prah Keow, det gamla kungliga palatset, och sen ev. halsa pa nagra bekanta till min familj.

Tanker pa er hemma och ar lite ledsen att jag missar den svenska hosten som ar sa vacker, men thai-djungel och svett funkar fint for mig med!

Peace out y'all!

3 kommentarer:

  1. OH! fy så härligt..usch vad jag saknar thai landet..hehe..jag lovar att jag kommer ner och jobbar med dig om jag inte kommer in på min utbildning..pussar love love / linda lus

    SvaraRadera
  2. Gulli du e söta!ååå vill så gärna också vara där.. vem vet.. kanske kommer och plingar på:P ta hand om ögat ditt nu raring. Pussa

    SvaraRadera
  3. Det låter härligt, förutom ögat

    hade bra

    pussokram

    SvaraRadera