söndag 27 september 2009

Chiang Mai

Nu kära vänner har jag, efter en väldigt frusen tolvtimmars bussresa uppåt i landet tagit mig till Chiang Mai. Spendera tre dagar med Micke i BKK, det var trevligt men vi var lite rastlösa, undrar hur det kommer sig när man är i en stad som aldrig ens sover. Första natten, efter att vi varit på klubben som hette Narz, så kunde jag inte alls sova, Micke snarkade som ett MONSTER och jag hade av någon anledning inga öronproppar, hör du det Anna?! INGA ÖRONPROPPAR! Hade den natten hemlängtan för första gången, gick ner klockan fyra och satte mig framför datorn en stund, sen kom Micke ner som faktiskt vaknat och märkt att jag var borta så han kom ner. Vi gick ut i tidig BKK morgon och satte oss och åt lite mat. Jag tycker om det mycket, att denna stad aldrig sover. Vi var också och hälsa på några bekanta till min familj, de är väldigt söta och väldigt gamla men pratar mycket bra engelska då hon varit engelsklärare på ett universitet i Bangkok och han har varit pilot för Thai Airways.

Kom hit tidig morgon igår, till huset som jag delar med Nicole som är från USA och jobbar som eng. lärare, hon åker dock snart hem till USA för att sedan resa vidare till Sydamerika. Chris är från UK, jobbar även han som lärare, en riktigt vettig kille som jobbat för NGO's tidigare, rest mycket och gillar konst. Sen har vi Steve som är från Canada och han gör tydligen ingenting och han är in his mid 30's skulle jag tro. Och så Micke förstås som är en gammal vän från Finspång, hans flickvän-eller-vad-hon-nu-är bor här rätt ofta också, Pee Ann, hon är en thailändska som jobbar som revisor och är väldigt trevlig! Vi kommer dock bara bo i detta hus till den 25 oktober för då går kontraktet ut och då ska vi ha hittat ett mindre boende för det här huset är väldigt stort. Vi bor precis vid foten av berget var på templet Doi Suthep ligger, jag har aldrig varit där uppe men det är väldigt vackert även härifrån. Gröna stora berg med ett, härifrån, litet guldtempel. Igår regnade det mycket så det låg tunga moln över topparna på bergen, det var väldigt vackert och på kvällen är tempel upplyst. http://en.wikipedia.org/wiki/Wat_Phrathat_Doi_Suthep

Igår åkte jag och Micke till Tesco Lotus och handlade lite till mig, rosa handdukar, rosa munskölj, rosa tandborste, rosa tofflor, rosa täcke, örngott med rosa blommor, prydnadskuddar med rosa blommor... Hittade även denna, någon som känner igen?
När vi kom hem skypade jag med min älskling långt, långt borta i L.A. Det var fint, men väldigt konstigt med denna tidsskillnad!

Efter det åkte jag med Chris och åt lite mat, åkte vidare till en tillställning på samma jazzbar som jag och Anna var på sist vi var här, det var en NGO som jag inte minns namnet på som jobbar med burmesiska immigrant barn, de hade målat lite och gjort olika ansiktsmasker för olika känslor de hade. Det var trevligt men vi stannade inte alls länge för att vi behövde komma hem till en fest som Nicole hade fixart för hennes kompis Danny som fyllde år, mycket folk i hela huset! Jag var pensionären (som vanligt) och gick och la mig tidigt.

Vaknade upp rätt sent och förhoppningsvis utvilad. Ska gå ner till Doi Sutehp road och äta lite frukost.

Tänker mycket på er där hemma dessa dagar och saknar mamma och pappa mycket!

S

5 kommentarer:

  1. Det är ju Mix! Haha, fantastiskt!

    Borde väl varnat dig för Mickes snarkningar, de är inte av denna värld!

    Men ingen depp nu babe! Det är ju svårt att INTE sakna oss, men tänk inte mer på det - och håll dig sysselsatt! Har du varit uppe på Doi Suthep än? Det är rätt fint!

    Saknar dig sista', men nu har jag en Iphone, så jag ska fixa Skype till den så du kan ringa när du vill, utan att behöva bestämma tid innan.

    Lots of love!

    SvaraRadera
  2. Sa jag att jag har en IPhone?

    SvaraRadera
  3. sabo! fy vad avis jag är! samma jazzclub alltså, stod långkalsongjapanen kvar?

    SvaraRadera
  4. din rosa-nojja måste snart få ett slut, du är 22 nu sabina!! miss you bejbi, johanna

    SvaraRadera
  5. haha JA, Anna, japanen var kvar! men jag såg inte till den snygga ägaren du vet, med saxophonen...
    Sitter här i mitt rosa täckte...

    SvaraRadera